Retur/Service

Ångrat ditt köp?
Ta kontakt med oss antingen via mail eller på telefon. Förklara gärna varför du vill lämna tillbaka produkten. Är du missnöjd eller har du bara ångrat dig? Har du önskemål om att byta till en annan produkt? Det är viktigt att du tänker på att produkten du vill returnera är i nyskick, detta gäller även förpackning, ytter och inner, och eventuella tillbehör. För vissa produktgrupper gäller ej öppet köp och ångerrätt. T ex munspel, rörblad, mjukvaror och produkter som är köpta som serienummer eller nerladdning går ej att returnera.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Returen skall skickas direkt till Musikcenter, Borganäsvägen 48, 78433 Borlänge, och inte via ombud/utlämninsställe. Returer skickade till ombud hämtas inte ut, utan går i retur till avsändare. Om du önskar skickar vi en fraktsedel och debiterar sedan den faktiska kostnaden genom att dra av fraktkostnaden från återbetalningen för den returnerade varan/varorna. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Service eller reparation?
Behöver din produkt repareras? Ta kontakt med oss antingen via mail eller ring oss på 0243-82400. Ge en så detaljerad beskrivning som möjligt så blir det lättare att bestämma hur vi ska hantera ärendet och Du får hjälp snabbare. Skicka inte in några service/reparations-produkter innan vi ger besked om var det ska skickas. Vissa produkter ska skickas direkt till tillverkaren eller deras serviceverkstad. Du får besked snabbt av oss hur Du ska göra.